본문 바로가기
Literary Translation/Wonder (Palacia,R.J)

Part 1-28 : School Pictures

by Yebin (Kylie) 2021. 8. 11.

School Pictures

학교에서의 촬영

I don't think anyone will be shocked to learn I don't want to have my school picture taken on October 22. No way. No thank you. I stopped letting anyone take pictures of me a while ago. I guess you could call it a phobia. No, actually, it's not a phobia. It's an "aversion," which is a word I just learned in Mr. Browne's class. I have an aversion to having my picture taken. There, I used it in a sentence.

10월 22일에 학교에서 하는 사진 촬영에 내가 사진을 찍히고 싶지 않다해도 그 누구도 이상하게 생각하지 않을 것 같다. 정말이다. 고맙지만 사양하겠다. 한참 전부터 누가 내 사진을 찍는 걸 못하게 했다. 공포증이라고 볼 수 있을 것 같다. 아니, 사실, 공포증은 아니다. 내가 브라운 선생님 수업 때 배운 건데, 이건 "혐오감"이다. 난 내가 찍히는 것에 혐오감이 든다. 거기서, 난 문장으로 사용했다.

 

I thought Mom would try to get me to drop my aversion to having my picture taken for school, but she didn't. Unfortunately, while I managed to avoid having the portrait taken, I couldn't get out of being part of the class picture. Ugh. The photographer looked like he'd just sucked on a lemon when he saw me. I'm sure he thought I ruined the picture. I was one of the ones in the front, sitting down. I didn't smile, not that anyone could tell if I had.

난 엄마가 학교에서 내가 사진 찍히는 혐오감을 없애주려고 하시는 줄 알았는데, 아니셨다. 불행하게도, 내가 어떻게든 증명사진 촬영은 피하고 싶어서 아등바등거려도, 학급 사진을 찍는 건 빠져나갈 수 없었다. 사진가 분은 나를 보셨을 때 입에 레몬이 쑤셔넣어진 표정이셨다. 내가 사진을 망쳤다고 생각하셨을 거라 장담한다. 난 앞에 앉아 있는 애들 중 한 명이었다. 아무도 반박할 수 없을 정도로 난 웃지 않았다.

 

'Literary Translation > Wonder (Palacia,R.J)' 카테고리의 다른 글

Part 2-12: The Punnett Square  (0) 2021.09.10
Part 1-29 : The Cheese Touch  (0) 2021.08.11
Part 1-7: Nice Mrs. Garcia  (0) 2021.07.08
Part 1-4: Christopher's House  (0) 2021.07.05
Part 1-3: How I Came to Life  (0) 2021.07.04